יום ראשון, פברואר 28, 2016

היסטוריה ויטנאמית: הליידי צי'או (Bà Triệu)

אחת הנשים הנערצות בהיסטוריה הויטנאמית היא הליידי צי'או (Bà Triệu), הז'אן ד'ארק של הוייטנאמים. סיפורה מתחיל תחת הכיבוש הסיני במאה ה-3 לספירה. נערה צעירה בורחת מחיי הכפר הפשוטים אל הג'ונגלים וחיה שם כשהיא אוספת סביבה צבא של לוחמים עזים. תחת הנהגתה הם פושטים על הערים מסביב ונלחמים בכובשים הסיניים. מספרים כי אחיה ניסה לשכנע אותה להפסיק מחיי האלימות ולחזור הביתה, אבל ליידי צ'יאו ענתה לו שהיא מעדיפה לרכב על ענני סערה, להרוג מפלצות ים ולהלחם בכובשים מאשר להיות אשת איש. האגדות מספרות שהיתה נפילה (למעלה משני מטרים) יפיפייה נועזת עם חזה בעל שלושה שדיים, שרכבה על גבי פילים אל מלחמותיה. 


נערות ויטנאמיות צעירות רבות נוהגות להתחפש לליידי צ'יאו (בה צ'יאו) במשחקי תחפושות. הן רואות בה דמות לחיקוי. אמיצה, עצמאית, לוחמת שאינה נכנעת למוסכמות חברתיות, ובתרבות הגיקים הויטנאמית היא שולטת במשחקי מחשב, קומיקס, תרבות פופולארית ועוד.





מדי שנה, בחודש אפריל, נערך במקדש על שמה פסטיבל המושך אליו אלפי חוגגים. בפסטיבל, הנפתח בצעדה צבעונית עם בובות דרקונים ופילים הסרים למרגלות האישה-אלה, נותנים כבוד למבוגרות שבקהל, מעלים מנחה לגיבורה הבתולה, רוקדים ושרים. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...