יום ראשון, דצמבר 30, 2012

סלט ויאטנמי: מתכון של ישראל אהרוני

מצרכים:
1 חזה עוף (חצי פרפר) מנוקה כף שמן
2 כפות רוטב סויה קיקומן
1 כף סוכר חום לימון שלם
2 כפות גרגירי שומשום מלח, פלפל

עוד צריך:
4 מלפפונים קטנים וטריים
3 בצלים ירוקים טריים ושטופים חצי חבילת נבטים טריים ושטופים

לרוטב:
2 כפות רוטב סויה קיקומן פלפל אדום חריף טרי
3 כפות מיץ לימון סחוט טרי/לימון שלם
2 כפיות שמן שומשום
1 כף סוכר
1 שורש ג'ינג'ר טרי קלוף

אופן הכנה:

קולים 4 כפות שומשום על מחבת יבשה קטנה כשתי דקות, תוך ערבוב (קולים את הכמות למנה הראשונה והשנייה). חותכים את חזה העוף קודם לחצי לרוחב ואז לרצועות רוחב דקות ככל האפשר. שמים את השמן במחבת טפלון וכשהוא חם, מערבבים פנימה את חזה העוף ומטגנים תוך ערבוב כשתי דקות, עד שהעוף משנה צבעו ללבן. מתבלים במלח ופלפל. יוצקים פנימה את הסויה, סוכר ומיץ לימון ומבשלים עוד שתי דקות, עד שלא נשארים נוזלים במחבת. שמים בקערה. חותכים את המלפפונים לחצי לרוחבם ואחר כך למקלות של כחצי ס"מ לאורכם (כמו רצועות העוף). את הבצל הירוק חותכים לפיסות של 4-5 ס"מ. שמים את כל חומרי הסלט בקערה. קולפים את הג'ינג'ר ומגרדים על פומפיה דקה. מערבבים את חומרי הרוטב בקערית קטנה, יוצקים על הסלט ומערבבים היטב. מפזרים את השומשום על הסלט. (שומרים מחצית מהשומשום למנה הבאה).

2 תגובות:

  1. חבל שאין תמונות. רציתי לראות אם זה כמו האוכל בטיול לוייטנאם שהיינו.
    http://www.lpd.co.il/apage/12287.php
    מומלץ, וגם האוכל אותנטי :)
    רמי

    השבמחק
  2. הכנתי מנה מאוד דומה עם סייטן לא מזמן. אני מאוד אוהבת מתכונים שמזכירים לי ניחוחות של הטיול שעשיתי אחרי הצבא. אני מאוד מתגעגעת לחופש שהיה לי אז (אבל לא הייתי מוותרת על הילדים בחיים כמובן)

    השבמחק

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...