יום שני, פברואר 07, 2011

היריד העולמי, האנוי, 1902-3

פוסטר הזמנה ליריד העולמי בהאנוי

הקולוניה הצרפתית של אינדוצ'יינה נולדה רשמית באוקטובר 1887 וכללה בתוכה, בין היתר, את שטחי טונקין, אנאם וקוצ'ין-צ'יינה (שלוש ממלכות שיחדיו מרכיבות היום את ויטנאם המודרנית). ב-1902 החליטו הצרפתים להעביר את עיר הבירה של אינדוצ'יינה מסייגון שבדרום להאנוי שבטונקין (צפון ויטנאם). העברת הבירה לוותה בהקמת יריד גדול, היריד של הנוי, L'Exposition d'Hanoi, בו הוצגו אוצרות המזרח, תוצרת מקומית, חפצי אמנות והישגיה הטכנולוגיים של האימפריה הצרפתית הוקולוניות המזרחיות שלה. סדרת גלויות מן התקופה (שהועלתה לחשבון פליקר מדהים) מעבירה לנו מעט מאווירת היריד. 

יום פתיחת היריד העולמי בהאנוי

כניסה לרחוב האטרקציות

 הקמת שטח היריד לוותה בקשיים רבים. בין היתר נאלצו הבנאים להתמודד עם גשמים עזים והצפות.

הארמון הגדול, הבניין המרכזי ביריד

מפת אזור התערוכה (מקור)

כבכל הירידים העולמיים, גם ביריד של האנוי הוקמו כפרים אוריינטלים המדמים בעיר את חיי הכפר של הילידים מרחבי האימפריה הצרפתית. ביריד התקיים גם כנס אוריינטליסטים עולמי (מקור) בו דנו בסוגיות אתנוגרפיות שונות.

כפר אפריקאי ביריד העולמי בהאנוי

כן נועד היריד למשוך תיירים לאזור. משרד התיירות והדוברות הצרפתי (Office de la Propagande et du Tourisme) שישב אף הוא בהאנוי, הוציא עלוני פרסום ושיווק את היריד לאירופאים. ממשלת צרפת עודדה הקמת גרנד-הוטלס ברחבי האימפריה לאורחים המערביים והם נהרו לשם כחלק מגרנד-טור אסייאתי-קולוניאליסטי.


קטלוג התערוכה

ביריד התעוררה אפילו שערוריה קטנה. בביתן האמנויות הצרפתי הוצג ציור עירום, יצירתו של האמן קארלוס דוראן, אשר משך את תשומת לב המבקרים ופקקי תנועה נוצרו בסמוך ליצירה.

לינקים קשורים:
- דיווח של קפטן אלן דוקאר על היריד (הספרייה הלאומית של צרפת)
- אלבום תמונות של התערוכה (פליקר)
- על התערוכה (צרפתית)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...